2015. jún 03.

Jinba Ittai - Ló és lovas egysége

írta: verdám.hu
Jinba Ittai - Ló és lovas egysége

A 2015-ös Mazda MX-5 ‘Miata’ könnyen megérthető autó. Egy szenvedélyes roadster a maga egyszerűségében. Nincs szüksége érvekre, önmagát adja el. Az embert azonnal lenyűgözi.

2016_mazda_mx-5_miata_club_5_1024x768_1.jpg

A külső illeszkedik a 6-os által megkezdett új vonulatba, tehát itt is a KODO-dizájn az uralkodó. Azonban talán nem annyira dominánsan, ami az újkori egyenarculatú autók idején inkább pozitívum – és nem utolsó sorban biztosítja, hogy a vonalai nem fáradnak el 2-3 év után sem.
Az autó tervezése a sofőr pozíciójával kezdődött: 20 mm-rel lejjebb és 15 mm-rel közelebb került a tömegközépponthoz. Apró változások, de mutatják, miről is szól ez az autó igazán: a tökéletes vezetési élményről. 1000 kg-ra jut 131 vagy 160 LE. 50:50 a súlyelosztási arány. Az i-re pontot természetesen a hátsókerék-meghajtás és a nagyobbik motorhoz járó sperrdiffi teszi fel ezúttal is. Az autóbolondok itt már dörzsölik a tenyerüket, teljes joggal.

A motorpaletta nem okoz nagy meglepetést: a már korábban megismert 1.5-ös és 2 literes benzines négyhengeresek közül választhatunk. Mindkettő a Skyactiv-technológiát képviseli, amivel a Mazda továbbra is üdítő kivételt képez a kisköbcentis turbómotorok idején: nagy kompresszióval megfelelő teljesítményt nyernek ki a szívó erőforrásokból, teljesítve a legszigorúbb emissziós normákat. Nem lehet elégszer dicsérni ezt a kis japán gyárat a bátorságáért, amiért szembe mertek menni az aktuális trendekkel.

A jó fogyasztást szolgálja még az i-Eloop rendszer is, ami a fékenergiából elektromos energiát hoz létre például a klímaberendezés vagy a rádió számára. A Mazda szerint akár 10% fogyasztáscsökkenés is elérhető ezáltal.

Az autó a harmadik negyedévben debütál, hivatalos magyar ár még nincs. Németországban az 1.5-ös alapmodell 22.990 €-ról indul, a 2 literes 26.890 €-ról (igaz az már az Exclusive Line felszereltségi szintről). Ebből lehet már következtetni, hogy magyar viszonylatban sajnos nem lesz olcsó, de a vezetési élménynek ára van.
Mindenesetre a Mazdanak úgy tűnik ismét sikerült korszakos autót alkotnia, szóval pár év múlva ne felejtsetek el rákeresni a verdám.hu-n :-)

Addig is: driving matters :-)

Szólj hozzá

roadster verda 2015 Mazda ND Miata Jinba Ittai Skyactiv MX-5