2015. jún 09.

A legenda visszatér: Honda Civic Type-R

írta: verdám.hu
A legenda visszatér: Honda Civic Type-R

Nagy várakozás övezte az új Civic Type-R érkezését, amit a Honda csak fokozott az elhúzódó fejlesztési idővel. A mérnökök a hírek szerint rengeteg munkaórát szántak az aerodinamika finomítására. Ez meg is látszik a külsőn, nehéz összekeverni a modellt egy sima utcai szériaváltozattal - itt azonban a legkisebb légterelőnek is szerepe van.

honda-civic-type-rorr.jpg

Aki hátulról látná meg az autót - és ezzel lesznek így páran :-) - elég tekintélyes hátsó szpojlerben gyönyörködhet, valamint a 2-2 kipufogó által közrefogott diffúzorban. Legkésöbb itt egyértelművé válik, hogy ez a jármű nem játékszer.

honda-civic-type-rh.jpg

A finomhangolásra a természetesen megújult erőforrás miatt is szükség volt: ez az első Type-R, amit nem szívómotor hajt. A 2000-es turbós négyhengeres 310 LE-t ad le és 400 Nm-t szabadít rá az aszfaltra - 2500 és 4000-es fordulatszám között, azonban emelett meglepő módon pörgős is. Miután a kategóriájára jellemzően ez a nyomaték az első kerekeken jut el az aszfaltra, érthető, hogy a Honda nem bízta a véletlenre. Az autó kizárólag 6 sebességes manuális váltóval rendelhető, ezzel 0-100-as sprint 5,7 mp alatt valósul meg, a végsebesség 270 km/h. A +R gomb megnyomásával az óracsoport némileg hatásvadász módon piros megvilágításra vált, azonban egyúttal feszesebbé válik a rugózás és a kormányzás, az ESP több játékteret enged, valamint kijelzésre kerül az olajnyomás és -hőmérséklet is.

honda-civic-type-rora.jpg

Összességében kijelenthető: a Honda - az utóbbi szériák botladozása után - egyértelműen mindent beleadott ezúttal, és méltó helyére visszavezette a Type-R-t, a fanatikusok legnagyobb örömére.

Szólj hozzá

Honda Civic Type-R V-Tec