2015. jún 19.

Singer Porsche 911

írta: verdám.hu
Singer Porsche 911

Singer. Van a világnak egy - feltehetőleg elég boldog - pontja, ahol erről a szóról nem egy varrógép jut az emberek eszébe. A kaliforniai műhely a névválasztással a Porsche korábbi mérnöke, Norbert Singer előtt tiszteleg, akinek óriási érdemei vannak az autógyár versenysportban elért korai eredményeiben - ezzel kvázi kikövezve a márka mai napig járt útját.

singer_prot.jpg

Az egész történet 1970-ben kezdődött: Rob Dickinson, a műhely alapítója, egy családi vakáción látott elsuhanni egy 911-est, szerelem volt ez első látásra. Főleg miután a családi verdájuk a szegről-végről rokon VW Bogár volt akkoriban. :-) Ez meg is határozta a fiatalkorát, autótervezőként végzett az egyetemen. Azonban jött egy köztes időszak, mikor egy együttes tagjaként a ceruzát és a tervezőasztalt gitárra cserélte - szerencsénkre mérsékelt sikerrel. 

singer_front.jpg

Ezt követően tett szert első Porschejára, amit lecserélt rövid időn belül egy 964-esre. Ahogy azt már kitalálhattátok, ezt kezdte el átépíteni, feljavítani. Az alapvető elgondolás azonban mindvégig és azóta is megmaradt: a módosítások nem jelenthetnek gyökeres változást, a típusnak továbbra is felismerhetőnek kell maradnia. Viszont mindenből korszerűt, a legjobbat kellett megkapnia autójának.

singer_int.jpg

Miután mindenkinél egyöntetű sikere volt az átépítésnek, felvetődött a műhely megalapításának ötlete. Ezt tettek követték: hosszú és költséges időszak volt, amíg testet öltött Rob álma.

singer_rear.jpg

Fontos kitétel, hogy nincsenek kölönböző választható csomagok, pl. a motortuningra, vagy a beltérre, csak komplett átépítést vállal a Singer, aminek kb. 300000$-tól indul az ára. Érdekesség, hogy 'hozott anyagból' dolgozik a műhely: az autót mindig a tulaj adja a projekthez. Ezt szétbontva, kompletten lecsupaszítva építik újjá gyakorlatilag a váztól. A motort a Cosworth veszi kezelésbe, a tuning után a 3800-as, továbbra is léghűtéses blokk nagyjából 350 LE-t ad le.


singer_eng.jpg

Egyedi tervezésű, de korhű jellegű felnik kerülnek a kiszélesített futóműre és adnak helyet a nagyobb féktárcsáknak. A lámpatesteket a Hella szállítja - természetesen xenonnal. A kasztni az ajtók kivételével (melyek maradnak acélból az ütközésvédelem miatt), szénszálas kompozitból készül a súlycsökkentés jegyében. Az autóbuzéria talán a motorhang belövésénél csúcsosodik ki: egy privátjetek hangszigetelésére specializálódott cég helyezte el a beltérben a tompító borításokat, tökéletesen finomhangolva a decibeleket.

Mert egy Singer muzsikáljon.. :-)

 

 

Szólj hozzá

911 léghűtés boxer verda Porsche Cosworth Singer kultautó