Bemutatkozik: az új BMW X1
Relatív rövid modellciklus, mindössze 6 év után, gyökeres változásokkal érkezik az új X1-es BMW. A bő 730.000 eladott példány nem indokolta volna a frissítést, sokkal inkább a gyártási költség optimalizálása. Az új modell műszaki alapjait tekintve megegyezik ugyanis a 2-es Active és Gran Tourerrel: a motor keresztben kerül beépítésre és fronthajtásos lesz (természetesen rendelhető majd összkerékkel is). Mindez azt jelenti, hogy az autó bár 15 mm-rel, a tengelytáv 90 mm-rel (!) rövidebb lett, ennek ellentmondó módon a térkínálat növekedett. Köszönhetően az 53 mm-rel nagyobb magasságnak is, ami egyben azt is jelenti, hogy második generáció inkább tűnik mini-SUV-nak, mint emelt kompaktnak.
Ugyancsak bővült a csomagtér, fél köbméternyi hely áll rendelkezésre. A motorválaszték az október végi bevezetéskor négyhengeres motorokból áll majd, év végén érkeznek a turbós háromhengeres belépőmotorok. A rendelhető extrák, többek között a head-up-display vagy az automatikus parkolósegéd, megfelelnek a prémium szegmensben elvárható szintnek.
Összességében tehát alapvetően ott sikerült pozitív irányba fejlődnie a BMW X1-nek, ami az elődmodellnél leginkább gyenge pontnak számított: a helykínálatban.